26 Ağustos 2010 Perşembe

Serçenin öğüdü.

Avcının biri bir tuzak kurarak bir serçeyi yakalar.
Serçe tam bu sırada dile gelerek avcıya der ki;
-Ey avcı! sen bunca zaman koyunlar sığırlar yedin, bunlarla doymadında benim bir kaç dirhemlik etimle mi doyacaksın?
Beni bırak sana karşılığında faydalı üç öğüt vereyim.Bu öğütlerden birini avucunda, ikincisini şu damın üzerinde, üçüncüsünü de şu ağacın başında söyleyeceğim.
Avcı peki der. SErçe ilk öğüdünü verir.


- KİM SÖYLERSE SÖYLESİN OLMAYACAK ŞEYE İNANMA!


Avcı ikinci öğüdünü dinlemek için serçeyi bırakır. Serçe ikinci öğüdünü söyler.


-GEÇMİŞ GİTMİŞ ŞEYLER İÇİN GAMLANMA. FIRSATI KAÇIRSAN BİLE İÇİNDE BULUNDUĞUN ZAMANIN KIYMETİNİ BİL, PİŞMANLIKLA VAKİT GEÇİRME.


Sonra ilave eder;
-Ey avcı benim karnımda on dirhemlik paha biçilmez bir inci vardı. Senide senden sonrakileride ihya ederdi. Avcı;
--Ah ne yaptım neden salıverdim diye dövünmeye başlayınca, serçe:
-Yahı ne bağırıp çağırıyorsun. Ben sana geçmiş gitmiş şeyler için gamlanma, olmayacak şeye kim ne derse desin inanma diye öüğüt vermemiş miydim? ben üç dirhem gelmem ki karnımda on dirhemlik inci bulunsun.
     Avcının aklı başına gelir. Kendisiyle alay eden zeki kuşa;
-Peki şu üçüncü öğüdünüde söyle git der.
Serçe duvardan atlar karşıda ki dala konar.Alaylı bir dille:
-Allah için iki öğüdümü tuttunda üçüncüsünü mü tutacaksın. Boşver vaktimi alma diyerek gökyüzüne kanat açar.



1 yorum:

CEYLAN dedi ki...

''Kim bir serçeyi gereksiz yere öldürürse, Oserçe kıyamet günü arşın altından şöyle seslenerek gelir,
Sor şuna Ya Rab! Beni niçin menfaatsiz yere öldürdü.''

Haklı olan kimse mağdur olmayacak, Herkes hakkını alacaktır. En adaletli olarak Allah'ın önünde yaptıklarımızın hesabını vereceğiz. Karıncasından serçesine herşeyin insan üzerinde hakkı vardır. bunların kıymetini bilmek ziyan etmemek gerekir. hele ki eziyet etmek buna Rabbim razı olmaz işte. hiç bir zulum cezasız kalmaz. İşte biz böyle bir dinin mensubuyuz,
İnsanı en iyi bilen kim? insanın yaratıcısı demi. Peki kurallar kimin için? İnsanlar için. Ee bu halde kurallara uyunca huzura ermez miyiz?
O yasaklanmışsa insanlığa zarar olduğu içindir, emredilmişse insanlığa yarar olduğu içindir. Bunu idrak etmek, anlamak için hiç mi beynimizi kullanamıyoruz. Yasaklara meyleden, inadına kucak açan kendi zararınadır. Her koyun kendi bacağından asılır lakin kokusuyla etrafını rahatsız eder. İnsan yüce bir mahluk olarak yaratılmış. Yasaklara dalarsa değeri yerle bir olur şanı kalmaz, herkes ondan şikayetçi olur, yada emre riayet eder huzuru yakalar, herkes ondan memnun kalır, değerine hazineler biçilmez. İnsan ne ederse eliyle eder kendine. Kendi değerini bilen insan, ateşe malzema yapmaz bedenini. ve insanlıktan çıkmamış olan, hiç bir canlıya eziyet etmez, insanları hor görmez, kibirlenip büyüklenip başkalarını küçümsemez. Bu vasıflar Müslüman'da olmaz. İslam da yoktur çünkü