30 Ağustos 2010 Pazartesi

Allah KULUNDAN NE ZAMAN RAZI OLUR?




Üstad Ebü Ali Dekkak (ks.) anlatır:

Bir telebe hocasına, "Kul Allah Tealanın kendisinden razı oldugunu bilebilir mi ?" diye sordu. Hocası,

"Bilemez, bunu nasıl bilsin ki, Allah'ın rızası gayba ait bir şeydir!" dedi. Talebe,

"Hayır, bilebilir!" dedi. Hocası,

"Nasıl?" diye sordu. Talebe,

"Ben kalbimin Allah'tan razı oldugunu görürsem, bilirim ki O da benden razıdır!" diye cevap verdi. Bunu işiten hocası,

"Ey genç güzel ve dogru söyledin!" dedi."

Hz. Musa (as) "İlahi! Bana öyle bir amel göster ki, onu yapınca sen benden razı olasın!" diye dua etti. Allahu Teala,

"Sen buna güç yetiremezsin!" buyurdu.

O zaman Hz. Musa Aleyhisselam secdeye kapanıp yalvardi. Allah Teala kendisine vahyetti:

"Ey Imran'ın oglu! Şüphesiz benim rızam, senin benim takdirime razı olmandadır."




Kul, yüce Allah'tan razı olursa, Rabbi de ondan razı olur. Kulun aynası ve şahidi kalbidir. Herkes kalbine bakmalı. Kul kalbinde Rabbine ne kadar hürmet ediyor ve O`nu yüceltiyorsa, kendiside o derece degerli ve sevimlidir.

Allah Teala buyurur ki:

"Allah onlardan razı oldu, onlar da Allah'tan razı oldu."

Resülullah (sav) buyurur ki;

"Kim sabah akşam `Ben rab olarak Allah'a din olarak Islam'a ve peygamber olarak Muhammed 'e (sav) razı oldum` derse, yüce Allah kıyamet günü muhakkak ondan razı olur (ve onu rıza yurdu cennetine kor)."

Eklenti 274

Dr. Dilaver SELVİ - Semerkand Yayınları



Hiç yorum yok: