31 Ağustos 2010 Salı

ADALETSİZ DÜNYA

       Bir hırsız birgün hırsızlık için girdiği evden kaçarken pencerenin çerçevesine takılıp düşer ve ayağı kırılır. Gidip çerçeveyi ters taktığı için ev sahibini kadıya şikayet eder. Kadı ev sahibini çağırtırır ve çerçeveyi neden ters taktığını sorar. Ev sahibi:
       -Benim bir suçum yok, bütün suç marangozcunun der. Çerçeveyi o ters takmış.
Kadı Marangozcuyu çağırtır ve aynı soruyu ona sorar. Marangozcu:
      -Benim bir suçum yok, bütün suç benim yanımdan geçen çok süslü bayanın. Gözlerim ona takılınca çerçeveyi ters takmışım.Ne gerek var o kadar süslenmeye.
Kadı bu sefer süslü bayanı çağırtırır ve niye bu kadar süslendin diye sorar;
      -Benim suçum değil bu, Bütün suç berbercinin. Ben saçımı yap dedim o beni böyle süsledi der.
Kadı berberciyi çağırtıp idam ettirir. Berberciyi idam tahtasına çıkartırlar. Ancak boyu uzun olduğu için ayakları yere değer. Böylece karşı ülkenin berbercisini idam ederler.
   Şimdi siz söyleyin, bu bir adaletsizlik değil de nedir?   :)

Hiç yorum yok: